Pressmeddelande: Delta i webbinarium om placerade barn och unga med NPF

Riksförbundet Attentions arvsfondsprojekt Ung Dialog bjuder in till webbinarium för att presentera projektet, hur arbetet har gått hittills och för att lyfta barn och unga med NPF egna erfarenheter om att vara placerade.

I juni 2020 startade Riksförbundet Attention arvsfondsprojektet Ung Dialog. Projektet ska under tre år arbeta för att barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar ska bli mer delaktiga, få ett ökat inflytande och bättre livskvalité när de är placerade på HVB eller familjehem. Du kan läsa mer om projektet här.

Ung Dialog arbetar nära och ger en röst till de barn och ungdomar som har denna erfarenhet. Projektet har under hösten påbörjat att samla in målgruppens erfarenheter genom en enkätundersökning, intervjuer och fokusgrupper.

Under webbinariet kommer Anki Sandberg, ordförande för Riksförbundet Attention att inleda och berätta om bakgrunden till projektet. Fanny Eklund, projektledare för Ung Dialog kommer att berätta mer om det pågående arbetet. En ungdom med egen erfarenhet av att vara placerad kommer berätta om sina egna upplevelser och tankar.

Vi kommer även svara på era frågor om vårat arbete! Du kan ställa din fråga i samband med anmälan eller direkt i livesändningen.

När: 11 november 2020. Kl 13.00-14.00
Anmälan: ungdialog@attention.se eller via formuläret här

Webbinariet hålls på webben och är kostnadsfritt. För att delta behöver du en dator och tillgång till internetanslutning. När seminariet närmar sig får du en bekräftelse och en direktlänk till programmet där seminariet sänds.

Fanny Eklund, projektledare för Ung Dialog
fanny.eklund@attention.se

Jacqueline Treschow, kommunikatör för Ung Dialog
jacqueline.treschow@attention.se