Nu är det dags att betala medlemsavgiften för 2023! Stort tack till alla er 17 776 medlemmar som är med och bidrar till vårt viktiga arbete. Ni gör det möjligt för oss att fortsätta kämpa för att personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) ska få ett fungerande liv.

Enkelt att förnya medlemskapet

Den 18 januari skickade vi ut ett erbjudande om att förnya ditt medlemskap via e-post (eller till din postadress om det är förvalt av dig som medlem). I mejlet (eller brevet) finns en faktura som du har 30 dagar på dig att betala. Om fakturan inte betalas följer två påminnelser, första via sms och andra via brev. Men bli inte stressad av påminnelserna! Se dem mer som en hjälp att komma ihåg att betala. Påminnelserna är inga krav på betalning.

Möjlighet till olika betalsätt  

För att göra det enkelt för er att betala erbjuder vi följande betalsätt:

  • Betallänk kopplat till Swish eller kortbetalning följer med i mejlutskicket. 
  • OCR-nummer på avi.
  • Logga in på din medlemssida och betala med Swish eller kort.  
  • QR-kod på avi – du kan skanna den i din bankapp eller hos din internetbank via webbläsare. Den fyller då i bankgironummer, OCR samt belopp per automatik

Vanliga frågor

Nedan hittar du svar på vanliga frågor kring medlemsaviseringen. Om du inte hittar svar på just din fråga går det bra att höra av sig till medlem@attention.se 


Vad innebär avin jag får?
Vår medlemsavisering är ett erbjudande om att förnya ditt medlemskap. Det är inte en faktura som innebär ett krav på betalning och påminnelserna som följer skickas enbart som en hjälp ifall du missat eller glömt betala. De genererar ingen påminnelseavgift om de inte betalas.

Jag vill byta lokalförening eller lägga till familjemedlem innan jag betalar, hur gör jag? Kontakta kansliet@attention.se så hjälper vi dig att ändra information och uppdatera din faktura.

Jag har fått min avi men vill ha min medlemsavgift på autogiro?
Om du inte hunnit med att anmäla autogiro innan du får din medlemsavi så aktiveras autogirot först till nästa års avisering. Detta år behöver du betala din avgift med något av betalsätten ovan. I betalningsbekräftelsen som skickas ut till din e-post finns en anmälningslänk för autogiro du kan använda.

Jag har valt autogiro inför denna avisering men fick ändå faktura för mina familjemedlemmar?
Då ett så kallat script inte aktiverats som det skulle när utskicket gick i väg så skapades det felaktigt fakturor för avgiften för era familjemedlemmar. Detta går inte att korrigera i efterhand så ni behöver alltså betala dessa med swish, kort eller fakturans OCR. Er egen avgift som huvudmedlem kommer att dras automatiskt från ert konto 2023-02-17.

Hur gör jag om jag vill avsluta mitt medlemskap?
Önskar du avsluta ditt medlemskap får du gärna kontakta kansliet@attention.se och meddela detta. Om du väljer att bara låta bli att betala kommer du fortfarande få de två påminnelser som ingår i aviseringsprocessen innan medlemskapet bli inaktiverat.

När tas mina uppgifter bort ur ert register?
I oktober efter att vi avslutat vår medlemsrevision raderar vi de medlemmar som valt att inte förnya sina medlemskap. Vill du återuppta ditt medlemskap därefter får du anmäla nytt medlemskap här

Om jag har andra frågor kring min medlemsavgift, vart vänder jag mig?
Kontakta kansliet@attention.se eller vår kanslitelefon 08-128 98 620.
Vi har telefontid:
Mån: kl. 12.30-15.30
Tis-fred: kl. 09.30-11.30

Du har också möjlighet att ta del av informationen som PDF här.