”Misslyckad”, ”stökig” och ”dum”, så beskriver vårdnadshavare i Attentions skolenkät att deras barn med NPF ser på sig själva i skolan. En skola där anpassningar ofta uteblir eller inte räcker till och där kunskapen om NPF är bristfällig. Hur kan vi skapa en tryggare och mer inkluderande skola för barn med NPF? Det ska vi diskutera på vårt skolwebbinarium den 27 augusti.
Den 27 augusti bjuder vi in till ett webbinarium där vi presenterar vår skolenkät ”För höga krav och för lite stöd”, som är baserad på enkätsvar från 3 400 vårdnadshavare till barn med NPF.
Utifrån resultatet i rapporten samtalar vi med Skolläkarföreningen och Sveriges Lärare kring det som presenteras och vad som kan göras för att få en skola som ger alla elever förutsättningar att lyckas.
Medverkande: Anki Sandberg, ordförande, Matilda Berglund Calais, intressepolitisk utredare, Attention, Helka Widengren, vice ordförande, Skolläkarföreningen och Per Båvner, utredare, Sveriges Lärare.