Programmet består av utbyte av information mellan förbundet och föreningarna intressepolitiska frågor, projektredovisningar och möjlighet till erfarenhetsutbyte mellan föreningarna. Vi planerar att genomföra konferensen fysiskt men det kommer att vara möjligt att delta digitalt. Exakt hur det digitala deltagandet kommer att utformas kommer vi att återkomma med information samt möteslänk om till dem det berör. 


Var är konferensen?

På Quality Hotell Winn i Haninge söder om Stockholm. 

När är konferensen? 

Lördag 23 oktober kl. 09.30 – 16.30
Söndag 24 oktober kl. 09.00 – 12.00

Hur anmäler jag mig?

Via detta formulär

När är sista dag för anmälan?

20 september om du deltar fysiskt, därefter gör vi en definitiv bokning på hotellet. 
7 oktober om du deltar digitalt. 

Hur många från varje förening får åka? 

Två representanter från varje förening får delta. Tidigare har det varit möjligt att skicka fler så länge föreningen själva bekostar den deltagaren. I dagsläget är det svårt att svara på om vi kan tillåta fler än de 2 eftersom vi inte kan vara säkra på att de restriktioner som gäller nu kommer att gälla då osv. 

Vad bekostar Riks?

Riks står för resekostnader till och från hotellet samt logi och förtäring under själva konferensen. Dock ingår ingen förtäring för de som anländer på fredagen.

Hur gör jag med resebokning? 

Du bokar din resa i första hand själv. Om du gör egna utlägg skickar du in kvitton tillsammans med reseräkning för utbetalning. Ska du boka tåg med SJ kan du också boka via det lösenordskyddade formulär som vi lagt upp på webben. https://attention.se/lokalt/resebokning/ (lösenord:finns i Attention Nytt nr 7, eller kontakta jennifer.blomkvist@attention.se)
Bokningen är då knuten till förbundets kundnummer och faktura skickas istället direkt till oss. I övrigt är det de förbundets ersättnings-och reseregler för möten och konferenser som gäller. 

Vem är kontaktperson för konferensen?

Jennifer Blomkvist, föreningsansvarig
jennifer.blomkvist@attention.se  
070-428 13 68