Datorkille med mobil i handen FOTO: JOHNÉR

Lär dig hantera Medlemsregistret och MailChimp

På den här sidan publicerar Attention instruktionsfilmer och texter som berättar hur du kan hantera vårt nya medlemsregister, göra utskick genom Mailchimp mm.

Vi presenterar här under nu de första instruktionsfilmerna för dig som vill ha lite mer hjälp att komma igång med hanteringen av medlemsregistret och våra funktioner. Ett tips: använd gärna mobilen för att titta på instruktionerna, samtidigt som du sitter vid datorn.
Är det någon annan funktion du undrar över? Kontakta oss.

 

Innehåll — Instruktionsfilmer för Attentions medlemsregister

#1. Inloggning
Hur loggar jag in? Hur skapar jag en inloggning första gången jag loggar in?

#2. Ändra grunduppgifter
Hur ändrar jag min adress, mitt lösenord och mina andra grunduppgifter?

#3. Konto och betalning
Hur ser jag om jag har betalat min medlemsavgift och hur betalar jag den?

 

#1. Inloggning — Hur loggar jag in? Hur skapar jag en inloggning första gången jag loggar in?

 

Så här loggar du in:
1. Klicka på ”logga in” i över högra hörnet på Attentions hemsida attention.se
2. Klicka på ”Logga in i medlemsregistret”
3. Skriv in din E-postadress i rutan ”E-post” (den adress du använde när du skapade din login).
4. Skriv in ditt lösenord i rutan ”Lösenord”.
5. Klicka på knappen ”Logga in”.

Om du inte kommer in kanske du inte har en login. Då gör du så här för att skapa en:
1. Klicka på ”Glömt lösenord”.
2. Skriv in din E-postadress i rutan ”E-post”.
3. Klicka rutan ”Ok”.
4. Nu kommer du att få ett mejl skickat till din e-postadress får det står hur du ska göra för att bekräfta din inloggning.

 

#2. Grunduppgifter — Hur ändrar jag min adress, mitt lösenord och mina andra grunduppgifter?

 



Så här gör du:
1. Klicka på ”Redigera”.
2. Ändra de uppgifter du vill ändra och klicka sen på knappen ”Spara”.
3. För att ändra adress klickar du först på ”Adress”, ändrar din adress och klickar sen på knappen ”Spara”.
4. För att ändra lösenord: Klicka på ”Ändra lösenord”, skriv in ditt nya lösenord och klicka sen på knappen ”Ok”.

 

#3. Konto och betalning — Hur ser jag om jag har betalat min medlemsavgift och hur betalar jag den?

 

Kolla kontot/betala faktura
1. Klicka på ”MINA FAKTUROR” i spalten längst till höger.
2. Om det finns obetalda fakturor står deras summerade belopp i röd text på raden ”Kvar att betala”.
3. Välj den faktura du vill betala genom att klicka på knappen ”Välj” direkt under.
4. Klicka på knappen ”Betala”.
5. Välj betalningssätt i det nya fönster som öppnas.

För Swish
a) Klicka på knappen ”Swish”.
b) Fyll i det mobilnummer som är kopplat till Swish.
c) Klicka på knappen ”Starta betalningen i Swish”.
d) Nu startar du Swish-appen i t ex din mobil.
e) Godkänn betalningen där.


Dela detta: